Franšiza ili nezavisni hotel?


Pitanje koje često muči investitore. Odgovor na ovo pitanje zavisi od dosta faktora kao što su lokacija, mikro lokacija, ponuda i potražnja, prisutnost određenih brandova na tržištu, veličina objekta, sadržaji objekta, dostupnost kvalificirane radne snage i na kraju način upravljanja hotelom nakon otvaranja.


Ukoliko se odlučite za brendirani hotel znači da ćete imati koristi od predhodnog iskustva branda prikupljenog kroz godine rada i iskustva, te ćete biti manje izloženi uobičajenim greškama i propustima u početku poslovanju. Odabirom neke od franšiza će i vaša početna pozicija za dobijanje kredita kod neke od banaka biti mnogo lakša od dobivanja kredita za nezavisni, samostalni hotel, što može biti velika prednost kada počinjete sa vašim projektom.

Nema čvrstih dokaza koji nas mogu uvjeriti da franšizni hoteli prave bolje finansijske rezultate od nezavisnih hotela, ali nezavisni hoteli moraju preuzeti veće rizike radeći sve sami, bez podrške resursa i vodstva iskusnog i uspješnog davatelja franšize.

Brendirani hoteli


foto: Hilton Istanbul Bosphorus

Franšiza hotela vezana je za matični brend. O imenu, dizajnu, marketingu, web stranici i određenim financijskim elementima odlučuje matična kompanija. Prije bilo kakvog ulaganja u arhitektonske projekte, potrebno se konsultirati sa matičnom kompanijom. Ova opcija je primamljiva za početnike u hotelijerstvu koji nemaju predhodnog iskustva u ovoj industriji.

Jedna od prednosti je što brendovi imaju zajedničku kupovnu moć kada je riječ o namještaju, opremi, inventaru i drugim hotelskim potrepštinama. Pridruživanjem brendu možete uživati ​​u povoljijim cijenama (zavisno od tržišta na kojem otvarate hotel) i smanjiti troškove projekta. Putem masovne nabave, franšizni hoteli imaju veću pregovaračku moć i mogu direktno poslovati s velikim dobavljačima kako bi smanjili troškove nabave. Ovi elementi pomoći će im da održe relativno niže troškove i povećaju povrat ulaganja.

Biti dio veće kompanije je od velike pomoći. Matična kompanija će vam pružiti obuku i pomoći oko odabira lokacije, dizajna, izgradnje, financiranja i svečanog otvorenja objekta. Marka će također odmah privući najbolje, najiskusnije zaposlenike, dok ćete možda morati potrošiti vrijeme na izgradnju reputacije prije nego što zaposlite najbolje od najboljih kada otvarate nezavisni hotel. Ovo je posebno izraženo na teritoriji Balkana.

Franšizni hoteli često uživaju nevjerojatnu prednost prepoznatljivosti robne marke. Primatelj franšize mogao bi iskoristiti dokazani uspjeh brenda u oglašavanju, marketinškim resursima i lojalnosti kupaca kako bi lako pridobio goste. Nakon što je marka franšize prepoznata, zagarantovana kvaliteta u iskustvu boravka i uslugama pridobit će povjerenje kupaca i potaknuti ih da žele ostati u istoj marki kad god putuju na strano mjesto.


Nedostaci franšiznog modela:


  • Nema pune kontrole nad poslovanjem hotela
  • Od vas se traži da slijedite norme i standarde koje diktira brend
  • Plaćanje naknada za franšizu
  • Podjela prihoda sa franšizom
  • Rizik gubitka franšize i izgradnja branda od nule

 

Prednosti hotelske franšize:


  • Podršku i pomoć iskusnih i kvalificiranih stručnjaka
  • Trenutna prepoznatljivost brenda
  • Mogućnost povećanja prihoda i dobiti u kratkom vremenskom razdoblju
  • Marketinška i tehnička znanja, zajedno sa softverskim alatima
  • Mogućnost spajanja na globalne distributivne i internet servise kako biste povećali izloženost svog hotela i povećali stopu popunjenosti


Nezavisni hoteli

foto: DIE FAMILIE RAMSBACHER - hotel Ramsi

Za razliku od brendiranog hotela , vlasnici nezavisnih hotela imaju više slobode za kreativnost i prilagođavanje usluga, potpunu kontrolu nad imenom, dizajnom, marketingom, financijama i svim drugim područjima. To može biti posebno interesantno za hotelijere s vrlo specifičnom vizijom ponude koje žele pružiti svojim gostima.

Kapacitet hotela je jedan od presudnih faktora koji može uticati na investitora da ne bude u prilici da razgovara se nekom od franšiza. Za porodično upravljane ili boutique hotel je svakako bolja opcija da sami grade svoj nezavisni brand. Na taj način mogu koristiti svoju lokalnu kulturu i izgraditi jedinstvenost, te se razlikovati od drugih objekata. Uz veću fleksibilnost, mogu se brže prilagoditi novim trendovima, a da nisu vezani franšiznim politikama i imaju potpunu kontrolu nad svojim poslovanjem ali se tako i preuzima rizik na temelju svog povjerenja u vlastitu viziju.

Nezavisni hoteli se mogu više fokusirati na uslugu i iskustva gostiju za razliku od nekada ograničene ponude franšiznih hotela. To znači da mogu donositi odluke o hotelu u potpunosti na temelju gostiju. Iako se standardi brenda temelje na godinama iskustva i kao takvi postoje da bi se osigurali pozitivno iskustvo gostiju na svakoj lokaciji, oni ne mogu biti osjetljivi na vašu specifičnu lokaciju ili specijaliziraniju ciljanu publiku.

Smjernice i savjeti mogu biti od velike pomoći, ali privatnost je također važna kada su u pitanju financijski izvještaji i odluke. Nezavisni hotelijeri imaju daleko veću kontrolu nad budžetom i potrošnjom, a osim poreznih institucija nisu nikome dužni prijavljivati ​​svoje aktivnosti.

Kada je riječ o otvaranju nezavisnog hotela, samostalni put, uglavnom znači manju investiciju i ne postojanje plaćanja naknada. Otvaranje brendiranog hotela dolazi s manjim rizikom i vjerojatno ćete ranije početi ostvarivati ​​profit, ali te pogodnosti naravno nisu besplatne jer morate platiti početni paušalni iznos franšizi, kao i stalna plaćanja ostalih naknada. Ako vaš nezavisni hotel posluje dobro, mogao bi postati profitabilniji i bez franšize.


Prednosti nezavisnih hotela:

  • Vi ste glavni - ne morate nikome odgovarati i podnositi izvještaje i planove
  • Ne morate slijediti nikakva pravila ili ograničenja koja nameću drugi
  • Možete uštedjeti novac od troškova za franšizu i iskoristiti ga za razvoj svog hotela i rast poslovanja
  • Ukupni prihodi i dobit su vaši, ne morate nikome dati dio toga

Nedostaci nezavisnih hotela:

  • Sami se suočavate sa svim izazovima i vodite sve bitke. Nema ko drugi da vas vodi i savjetuje
  • Kompletan marketing i izgradnja brenda je na vama
  • Ograničena sredstva i budžet. Morat ćete djelovati unutar tih ograničenja
  • Uglavnom su potrebne godine da se izgradi brend i da se vaš hotel pozicionira visoko među konkurencijom

Amer Ćorić

DUBOS d.o.o.

Primjedbe

Popularni postovi