Otvaranje hotela i restorana nakon korone

Photo: /procsea.com

Svi sa nestrpljenjem očekujemo ublažavanje mjera i ponovno otvaranje objekata koji pružaju usluge u turizmu. Neki su restorani i kafeterije nastavili sa radom, ali sa opcijama šalterske prodaje i dostave hrane na adresu. Sada kada u objekte ponovno dolaze gosti trebat će uraditi određene prilagodbe.

Veoma je važno da se definiraju epidemiološki uslovi pod kojima će se moći vršiti turistička i ugostiteljska djelatnost, uz koordinaciju nadležnih institucija ali i turističke struke. Rigidne mjere bez konsultovanja struke mogu otežati poslovanje i pogoršati ionako lošu situaciju poslodavaca.

Za osoblje je potrebno obezbijediti zaštitnu opremu kao što su viziri, zaštitne maske, rukavice, jednokratni mantili itd… Svim uposlenicima je prije ulaska u objekat potrebno izmjeriti temperaturu bezkontaktnim mjeračem.

Na ulazima u objekat potrebno je postaviti dezinfekcijske otirače, kao i sredstva za dezinfekciju ruku. Na mjestima gdje dolazi do kontakta sa gostima poželjno je postaviti pregrade od plexyglassa, npr na šankovima, prilikom prodaje sladoleda, fast food šalteri. Na podu objekta postaviti markacije o obaveznoj distanci između gostiju.

Hotelijeri će također morati prilagoditi svoje poslovanje novonastaloj situaciji. "Leisure” boravci biti ispred “MICE” segmenta. U prvom periodu ipak ne možemo očekivati da će firme slati svoje djelatnike na skupove i time izložiti svoje kompanije riziku nakon povratka njihovog djelatnika sa seminara ili konferencije. 



Photo:REUTERS/Mussa Qawasma

Putovanja avionom će biti neizvjesna do kraja 2020. Računajte na goste iz regiona koji će dolaziti u vaš hotel automobilima. Ponudu u hotelu prilagodite novim ciljnim grupama.

Zaboravite na buffet doručak! 


Svako nepotrebno približavanje gostiju, kao i moguću kontaminaciju hrane treba svesti na minimum.

Prije otvaranja objekta uradite dezinfekciju. Dodatni problem može biti i pojava bakterije Legionella zbog zadržavanja vode u cijevima, fontanama i klima uređajima. Svakako je potrebno angažovati specijalizirane firme i otkloniti sve rizike prije otvaranja objekta.
 
Zadnje što nam treba u ovom trenutku su panična smanjenja cijena. Panika i damping cijena će dugoročno nanijeti veliku štetu objektu, ali i samoj destinaciji i trebat će dosta vremena da se to popravi nakon što se situacija normalizuje. Umjesto sniženja cijena ponudite gostima dodatne usluge. 

Amer Ćorić

DUBOS Consulting Sarajevo

Primjedbe

Popularni postovi