Preskoči na glavni sadržaj

Kako napraviti moderan jelovnik?



Veliki dio ugostitelja često zbog “prečih” stvari prilikom izgradnje ili renoviranja objekta zanemaruje veoma bitnu stvar za poslovanje restorana, a to je jelovnik!
Za mene je jelovnik ogledalo jednog restorana, te uglavnom na osnovu njegovog sadržaja,načina i kvalitete izrade mogu steći dojam u kakvom restoranu se nalazim. Mogu slobodno da kažem da je jelovnik kao dobar konobar. Od njega zavisi da li će gost poručiti samo glavno jelo ili će poručiti neko interesantno predjelo i primamljivu salatu.

Jelovnik treba da prati temu restorana. Kada drži jelovnik u ruci, gost treba da osjeti kvalitet i postojanost istog. Jelovnici se gužvaju, lome, rubovi im se troše i zbog toga je vrlo bitno da obratite pažnju na odabir kvalitetnih i postojanih materijala. Ranije je bila praksa da se jelovnici stavljaju u teške kožne korice koje su odisale nekim luksuzom i davale osjećaj kvaliteta.

Pogledajte neke primjere ovdje: http://www.kartymenu.pl/en/galeria/

Sadržaj

Sadržaj jelovnika je ponuda hrane i piće u restoranu. Vinu nije mjesto u jelovniku, te se za te potrebe izrađuje vinska karta. Da bi ste podigli kvalitet svog objekta stepenicu više od konkurencije, napravite veganski i vegeterijanski jelovnik ili označite jela u postojećem koja su namjenjena toj skupini gostiju. Gosti će cijeniti i to ako dio Vaše ponude bude “gluten free”.
Bolji objekti će naglasiti ako sastojci nekog jela sadrže alergene (npr. kikiriki, orašasti plodovi, soja itd). Ispod jela u opisu upišite normative.

Dječiji jelovnik

Ono gdje sigurno niti jedan objekat neće pogriješiti je izrada dječijeg jelovnika. Jednostavna jela od piletine, krompira ili pasta sa interesantnim i slikovitim imenima su pun pogodak. Svaka djevojčica će htjeti da poruči “Frozen” makarone, a dječak “Transformers” mesne okruglice. Napravite dječiji jelovnik kao bojanku. Tako će roditelji uživati u miru dok djeca boje i čekaju hranu.

Najćešće greške

Dosta ugostitelja od prevelike želje za dobrom ponudom pravi preobilne i jelovnike bez koncepta. To nije dobro iz više razloga. Kao prvo, gost se jako teško odlučuje zbog prevelikog izbora jela, te nakon treće stranice zaboravi šta je pročitao na prvoj. Vlasnik objekta dosta obrtnog kapitala “zarobi” u skladištu robe kako bi obezbijedio takvu raznolikost. Kasnije se uglavnom dešava da dosta jela sa jelovnika nije moguće poručiti što je onda loše za imidž objekta. Posljedica preobilnog jelovnika je vrlo često veoma teška organizacija u kuhinji i sporije pripremanje jela. Jedan nacionalni restoran će vrlo brzo izgubiti identitet zbog jela kojima nije mjesto na jelovniku.

Dizajn prepustite profesionalcima koliko god se vi dobro snalazili u Corelu i Photoshopu. Gosti percipiraju kvalitet Vašeg objekta kroz izgled jelovnika, te je u njega potrebno investirati trud i novac kao i u enterijer.

Kod iznosa cijena ne stavljajte na kraju ime ili oznaku valute. Goste to navodi da kalkulišu i razmišljaju o cijeni ponuđenog jela, te se često odlučuju za jeftiniju opciju. Dovoljno je da jednom rečenicom negdje na kraju napišete da su cijene izražene u lokalnoj valuti.

Koliko god mislite da ste dobro prekontrolisali pravopisne greške, ipak angažirajte lektora da pregleda vaš tekst. To važi i za prevod na strani jezik. Google translate je apsolutni tabu za prevod jelovnika. Neka to urade profesionalci za vas.

Izbjegavajte upotrebu stručnih ili stranih riječi ukoliko se radi na jelovniku na našem jeziku. Ukoliko pak koristite npr. neke francuske izraze, u svakom slučaju ponudite i objašnjenje za iste. Gosti se ustručavaju pitati za neke izraze kako nebi doživjeli neprijatnu situaciju u društvu svojih prijatelja ili poslovnih partnera.

“Foie gras” nije jelo koje se kod nas baš često služi za nedeljni porodični ručak.

Slike u jelovnik

Jelovnik sa slikama može biti jako koristan ako vaš restoran posjećuju stranci ili ako upravljate nekim restoranom sa egzotičnom kuhinjom koja nije baš uobičajena u vašem gradu. Slike se mogu lijepo integrirati u jelovnik, ali ako se koriste isključivo i samo originalne slike, a ne slike jela koja ste našli na internetu. Za potrebe fotografiranja jela angažirajte profesionalce.

Dnevna ponuda

Pored glavnog jelovnika dobro je imati dnevnu ponudu na kojoj se nude jela vezana za sezonske namirnice ili sa namirnicama koje se ne drže na lageru. Šparoge, jagode sa šlagom, supa od koprive ili tikve su stvari koje ne možete cijelu godinu imati na jelovniku. Isto vrijedi za ponudu jela od morske ribe na kontinentu koju je jako teško imati u kontinuetu u ponudi.
Vaši stalni gosti će cijeniti da nudite neke novitete, a vi niste izloženi kompliciranom i i vrlo često skupom procesu izmjene glavnog jelovnika.

Amer Ćorić

DUBOS Consulting Sarajevo

Primjedbe

Popularni postovi